סטקטו / Stacatto
משתתפים : מיכל שעשוע, קארין שבתאי, טל פרץ, מרים נאה, אמנדה קתלין
אוצרות : גסטון צבי איצקוביץ, קארין שבתאי
סְטָקָטוֹ (באיטלקית:) הוא מושג מוסיקלי שפירושו "מנותק", או "נפרד". משמעות סימון הסטקטו במוזיקה היא שיש להפריד בין צליל לצליל, כך שבחלק מן הזמן המוקצב לתו , לא יישמע צליל אלא שתיקה. צלילי הסטקטו הם קצרים ומקוטעים, אך לסטקטו אין השפעה על קצב המוזיקה. בתערוכה "סטקטו" מוצגת תמצית מתוך גופי עבודה של חמישה בוגרים טריים אשר סיימו השנה את לימודיהם במחלקה לצילום בבית הספר מוסררה בירושלים. התערוכה מבקשת לבחון נקודות השקה בין עבודות של יוצרים צעירים ולייצר מתוך נקודות אלו מתווה מקוטע אך שלם בהוויתו הכללית, ממש כפי שבסטקטו הצלילים מנותקים בהוויתם אך מרכיבים לבסוף יצירה שלמה. נקודת הזמן ומרחב התצוגה עוטפים את העבודות בקונטקסט חדש החושף תהליכי יצירה ומעלה שאלות בנוגע לעמדתו, למיקומו ולמעורבתו הפיזית של היוצר בעבודה. העבודות מתאפיינות בנוכחותם הפיזית של האמנים, לא לשם הפורטרט העצמי הקלאסי, אלא בתפקיד השחקנים הראשיים/ משניים, נסתרים וגלויים, המהווים מתווך בנראטיב המצולם
חומרי הגלם של המשתתפים בתערוכה, נגזרים מתוך הביוגרפיה הפרטית, מחיי היום יום והמרחב המדומיין. סביבת עבודתם הינה ביתית ולרוב דלת אמצעים. בעבודת הוידאו "שלג/ עיר החתולים" מציגה מיכל שעשוע תיעוד של התמודדות והישרדות בזמן אמת בין בירוקרטיה למצבים קיומיים במרחב הפרטי והציבורי. בעבודת הוידאו "פרח ירוק", מראה מרים נאה כיצד הופך המרחב הביתי לסוג של במה רעועה, למופע בו מנסה הגוף להפוך לאובייקט או לטבע דומם
גם המשתתפים הנוספים בתערוכה משתמשים בגופם כאובייקט בסצינה וככלי לניסוי. טל פרץ מציג סידרת תצלומים "”Ma’at המכילים בתוכם חידות ורמזים לקריאת הדימוי. נוכחותו בסצינה המצולמת משמשת כרמז נוסף והופכת לבבואה מטאפיזית. בעבודה " Measurement #1 (breathing)" , חוזרת אמנדה קתלין אל מסורת הצילום והופכת את עצמה לאובייקט המשמש לניסוי ומדידה של נשימה. עבודותיה של קארין שבתאי מצולמות במרחב חיצוני נוסטלגי (ירושלים), כאשר הנוף המצולם הוא רפלקסיבי לסיפור האישי, ביוגרפי. העבודות מקיימות דיאלוג בין עולמות פנימיים לחיצוניים, פרטיים וקולקטיבים
היוצרים בתערוכה זו עוסקים בתיעוד פעולות ובפירוקן, ולא רק בדימוי כתוצר סופי. תערוכה זו מבקשת לטשטש את הגבולות שבין צילום תיעודי למבויים, בין צילום סטילס לוידאו ובין פנים לחוץ
© Binyamin Gallery