זרם חילופין | Alternating Currents
Missdata ומור שמושקוביץ / מחניים 134 (ערן הדס ואיל גרוס) / ליאת סגל / זיו זאב כהן / יותם מן ושרה רוטברג / דודיק אופנהיים /
עמית צורן, ניר דיק ודינה כהנא גלר
אוצרות: הגר בריל ונאוה ג׳וי אוזן
Missdata & Mor Shmoshkovitz \ Mahanaim 134 (Eran Hadas & Eyal Gruss) \ Liat Segal \ Ziv Ze’ev Cohen \ Yotam Mann & Sarah Rothberg \ David Oppenheim \
Amit Zoran, Dina Kahana Gueler & Nir Dick
Curators: Hagar Bril and Navah Joy Uzan
התערוכה זרם חילופין מבקשת לבחון את משולש היחסים אמן-יצירה-צופה כפי שהוא מתרחש בעבודות אינטראקטיביות מבוססות טכנולוגיות עכשוויות, כגון אלגוריתמים לומדים, חיישני תנועה ועבודות רשת.
התופעה הפיזיקלית המכונה "זרם חילופין" מתארת מצב שבו זרם חשמלי מחליף את כיוונו באופן מחזורי. כמו הזרם, גם העבודות בתערוכה מתכוננות מתוך תנועה דו-כיוונית. אלו עבודות המתאפיינות בשני מרכיבים מרכזיים: כולן עושות שימוש בטכנולוגיה עכשווית, או מתייחסות לאחת כזו, וכולן אינטראקטיביות, כלומר, דורשות השתתפות של צופים במידה כזו או אחרת על מנת להתקיים. אלו עבודות שמבקשות לבחון את משולש היחסים אמן-יצירה-צופה, ונעזרות באמצעים טכנולוגיים על מנת להעצים את חווית ההשתתפות, באופן שלא התאפשר בעבודות שנוצרו לפני 30 או 40 שנה.
את העבודות בתערוכה ניתן לנסות לסווג לכמה קטגוריות: עבודות התלויות בפעולה של המשתתף, עבודות המכתיבות לצופה את התנהגותו ועבודות בהן הטכנולוגיה מחוללת את עבודת האמנות כמעט בעצמה, כאשר הצופה הוא גורם משתתף אך חסר השפעה על התוצאה.
The exhibition ALTERNATING CURRENTS examines the relations between artist, artwork and audience, as demonstrated in interactive artworks which are based on contemporary technologies such as machine learning algorithms, motion sensors and Net Art.
The physical phenomenon known as "alternating current" describes an electric current which periodically reverses its direction.
Like in the current, bi-directional polarities constitute the foundation of the works in this exhibition. These artworks are characterized by two main components: all utilise or refer to contemporary technology, and all are interactive, requiring various degrees of viewer participation in order to exist. These are works that seek to examine the triangular relationship between artist-artwork-viewer, and rely on technological advances in order to enhance the participatory experience in ways that were not possible 30 or 40 years ago.
The works in the exhibition can be divided into several categories; works that depend on the participant's actions, works that dictate the viewers’ behavior, and works in which the technology generates art almost by itself, with the audience participating but having no real influence on the outcome.
© Binyamin Gallery