הבלוג של גלריה בנימין 

קצוות מפוצלים - על התערוכה

March 11, 2016  •  Leave a Comment

קצוות מפוצלים | Split Ends

 

אדר גולדפרב, דור זליכה לוי, דור שרון, הדסה כהן, זוודיתו יוסף סרי, מאשה רובין, נגה יודקוביק-עציוני

Adar Goldfarb, Dor Saron, Dor Zlekha Levy, Hadassa Cohen, Masha Rubin, Noga Yudkovik-Etzioni, Zaudito Yosef Seri

אוצרות: דינה לוי ורבקה קוה | Curating: Rivka Kave & Dina Levy

 

האמנים בתערוכה עסוקים בשאלות של זהות ומקום. המהות של כל אחד מהם מתערפלת כאשר מיני השפעות - משפחתיות וסביבתיות - חודרות ודורשות הכרה. חלקם עלו לארץ בילדותם, והאחרים נולדו בארץ, דור ראשון ויותר. ועדיין - אחרי כמה דורות של עירבובים – אנחנו חשופים למבט שמחפש לתייג לפי צבע, תווי פנים, שם משפחה, מבטא.

 

התערוכה – שניתן כיום לשייך את האמנים המשתתפים בה לאותו פלח באוכלוסיה - פורסת קשת רחבה של סמלים וסימנים. היא מציפה שאלות על חיפוש וגעגוע, על השפעות, על האפשרות לבחור את הזהות, על שימור סטריאוטיפים למרות המציאות המעורבת, על מנעד הזהויות לעומת אופצית כור ההיתוך ההגמוני, על שאלות של זהות בישראל לעומת אירופה של היום ואירופה של מחר ועל מצרף העבודות כהצעה לגשר.

 

הדסה כהן עוסקת בפונטיקה ובמקצב, בפנים וחוץ. מפת השולחן עוטפת רעפים ואמנית שוויצרית מקריאה בעברית. הזרות שולטת בעבודתה, כמי שנולדה בקנדה למשפחה שהיגרה מצרפת ומקורה במרוקו.

דור שרון מאיר זרקור על מגמת ה״גיור״ של שמות צמחים בארץ ושל אגדות עמים שניקשרו בהם. שאלת השייכות מרחפת מעל הקיבוץ שהיה ביתו, הדרכון הגרמני מבית אביו והחזות הלבנטינית מבית אמו.

זוודיתו יוסף סרי משתמשת בבד המסורתי האתיופי ועוברת בין צבעי הלבן והשחור בעזרת הגבס והפחם, זה שריחו הוא הזיכרון היחידי שלה משם. היא בחרה במקומי אך כל מבט זר עושה אותה ״שחורה״.

דור זליכה לוי מפעיל מניפולציות דיגיטליות שמטלטלות אותנו בין שלושה דורות של דיוות מהמוסיקה היהודית-ערבית, שהיא מבחינתו חלק מובנה בישראליות – וודאי אחרי מוסד סרט הערבית של ימי שישי.

נגה יודקוביץ-עציוני משתמשת בדימוי שרשרת הפנינים של סבתה כדי לסמן תוואי וכדי לחבר בין הדורות. היא מחויבת להעביר לילדיה את הזכרון המשפחתי שקשור בשואת העם היהודי ובשכול מלחמות ישראל.

אדר גולדפרב מחבר יחדיו חפצים מצויים ומפיח בהם חיים באמצעים של מכניקת לואו-טק פרומה. הוא מתחקה בהומור אחר חוויות התלישות של אביו שעלה בצעירותו מארגנטינה.

מאשה רובין שנולדה ברוסיה שותלת סצנות בנוף. היא מצלמת בארץ אולם באמצעות טישטוש של סימני המקום - היא בוראת מקום אחר; לפעמים עולם אחר.

 


קצוות מפוצלים תערוכה חדשה בגלריה בנימין

March 11, 2016  •  Leave a Comment


קול קורא לאוצרות בגלריה בנימין

January 02, 2016  •  Leave a Comment

קול קורא לאוצרות בגלריה בנימין 

 

גלריה בנימין מתחדשת בחלל חדש, מרכזי וגדול וממשיכה בשוטף לקבל הצעות מאוצרים לתערוכות נושא מאתגרות.

 

בנוסף: גלריה בנימין גאה להודיע על המשך פרויקט הטרילוגיה שהחל בשנת 2015. זו השנה השניה לפרויקט שמטרתו לאפשר לאוצרים ליצור סדרת תערוכות המתפתחות מאחת לשניה, סדרה נועזת, היכולה להעמיק בנושאיה ואף להגיב בזמן אמת לאקטואלי.

גלריה בנימין מזמינה אוצרים ותיקים, בוגרים של מסלולי לימודי אוצרות וכן גם תלמידים מתקדמים - להציע סדרה בת שלוש תערוכות שתעלנה בגלריה בשנת 2016. על התערוכות להיות קבוצתיות עם קו נושאי שמתפתח מהאחת לשניה. ועדה מטעם הגלריה תבחר בהצעה המאתגרת והבועטת ביותר לטעמה. הזוכה יעלה/תעלה לאורך השנה את סדרת התערוכות עם קרדיט בלעדי ועם רשת ליווי והפקה יעילה ומשופשפת הכוללת צוותי הקמה, פרוק, עיצוב, פי אר, יעוץ ופיקוח. הוא/היא גם יזכה/תזכה למענק שנתי על סך 3000 ש״ח.

חזונה של גלריה שיתופית בנימין הינו להיות גורם משפיע בזירת האמנות העכשווית ללא שיקולים מסחריים. המטרה היא ליצור במה ושיח בין חברי הגלריה, אמנים פעילים, אוצרים ואנשי תאוריה - תוך דגש על מתן הזדמנות לאוצרים בתחילת דרכם כתרומה ייחודית לעתיד זירת האמנות בארץ. הגלריה מקפידה על עידוד שיתוף של אמנים בתחילת דרכם לצד אמנים ידועים. הגלריה ממוקמת בדרום תל אביב ומנוהלת בשותפות כעמותה ללא מטרות רווח ע״י 10 אמנים ממדיות שונות, פעילים ועצמאים. הגלריה הוקמה במרץ 2011 וכבר רכשה לה קהל מבקרים נאמן הולך וגדל וחשיפה נרחבת ומפרגנת בעיתונות. אתר הגלריה מציג את אמני הגלריה וכולל ארכיון מלא של כל התערוכות.

נא לשלוח הצעות למייל הגלריה תחת הנושא ״הצעה לטרילוגיה 2016״. על כל ההצעות להישלח עד ה- 15.1.2016

binyamin.artgallery@gmail.com

על כל ההצעות לכלול:

  • קורות חיים

  • המלצה (חשוב במקרים של העדר כל ניסיון רלוונטי)

  • הצעה שבנויה ממספר שורות לתאור כללי של קו הסדרה וחזונה, מספר שורות על כל אחת מהתערוכות בסדרה וכן, כמה עבודות מרכזיות שיהיו בכל תערוכה.

הערותכל ההצעות תעננה עד 1.3.16. הגלריה מחויבת לסודיות, לא יועברו פרטים מההצעות לשום גורם חיצוני ולא יעשה בהם שימוש ע״י מי מחברי הוועדה המטפלת. הבחירה תהיה מותנית גם בפגישת הכרות עם חברי הגלריה. ישנה אפשרות להגיש הצעה בקבוצה בתנאי שמדובר בהכרות קרובה ובשיתוף פעולה מובטח.

אנא שימו לב: הגלריה ממשיכה במקביל לקבל הצעות שוטפות לתערוכות קבוצתיות בודדות וגם שומרת לה זכות לפנות לבעלי ההצעות שלא זכו – ולהציע להם להציג תערוכה אחת מסוימת מתוך הסדרה שהציעו, בלי קשר לזכייה במענק החד פעמי הנדון.

 


תערוכה ראשונה של גלריה בנימין במשכנה החדש בקרית המלאכה

October 18, 2015  •  Leave a Comment

חברי הגלריה נירגשים לקראת החלל החדש המוגדל והיפה 

התערוכה הראשונה תהיה השניה בסדרה של הטרילוגיה הזוכה לשנת 2015

 / ABC
נוף בשלושה חלקים 

Landscape in three parts

 

 
 
פתיחה ביום חמישי 22.10.2015, בשעה 20:00 

 

נעילה ב- 21.11.2015

 

אמנים משתתפים: יודה בראון, גלעד ברעם, פבל וולברג, דניאל זיני ויאיר מוס, עמאר יונס, דניאל קיצ'לס

 

Participating Artists:  Gilad Baram, Yuda Braun, Daniel Kiczales,  Pavel Wolberg, Ammar Younis, Danielle Zini & Yair Moss

 

 

אוצרות: תמר אייזן גולדשטיין, סיון פיינזילבר-יורן  | Curators:  Tamar Eisen Goldstein, Sivan Finesilver Yuran 

 

 

במסגרת השאיפה לתת במה לאוצרים/ות בתחילת דרכם מוציאה גלריה בנימין מידי שנה קול קורא להצעות לסדרה בת שלוש תערוכות בעלות קו נושא מתפתח. זוהי התערוכה השניה מתוך הטרילוגיה ABC, הטרילוגיה הזוכה השנה. 

הטרילוגיה ABC, ששמה נגזר מהאותיות המסמנות את חלוקת השטחים בהסכמי אוסלו, מציגה פוליפוניה של מבטים פוליטיים ותרבותיים בישראל על מגוון הקשת הפוליטית. כיצד הסכסוך הפוליטי מותיר את רישומיו על הנוף ועל החברה הישראלית? איך הוא מיוצג על ידי הצדדים הפוליטיים השונים? מה נסתר, מה גלוי ומי רואה מה?  

התערוכה השנייה בטרילוגיה - B - עוסקת בנוף האנושי של הסכסוך. במובן מסוים אפשר לראות אותה כתערוכת אופנה: לבוש, תחפושת, מסכה, פוזה. הפגנה בשיח ג'ראח מצטלמת כבלוג אופנה, רוקיסט ומואזין נפגשים בג'ם סשן בעיסאוויה, מופע פרובוקטיבי של חייל צבוע לבן המסתובב בשטחים, צילום עיתונאי חושף את הנוף המתחפש למשהו אחר, והאייקון הפלסטיני של החמור המקומי בתפקיד אתנחתא קומית במציאות מורכבת.

התערוכה כוללת עבודות וידאו, צילום דיגיטלי, מיצב וצילום.

 

 דניאל קיצ'לס. השליח, 2011. וידאו חד ערוצי, 17:18 דקות

גלעד ברעם. שיק ג'ראח, אוריין ברקי. 2011-2009. צילום דיגיטלי

פבל וולברג. חברון (פורים), 2010. הדפסת דיו, 90*60 ס"מ

 Alexander Janetzkoיודה בראון. חייל לבן, 2013-2009. מיצב. צלם:  

עמאר יונס. קבוצה של ילדים והחמור עתריס, 2010. צילום דיגיטלי, הדפסה צבעונית, 70*50 ס"מ

 
 
Yuda BraunYuda BraunWhite Soldier, performance
Photography: Alexander Janetzko
Yuda BraunYuda BraunWhite Soldier, performance
Photography: Alexander Janetzko
Pavel WolbergPavel Wolberg Ammar YounisAmmar Younis Gilad BaramGilad Baram Daniel KiczalesDaniel Kiczales

תערוכה חדשה בגלריה - חילופי דברים

September 12, 2015  •  Leave a Comment



איתן אלוא | אלנה לרמן | ענת ורשבסקי
Eitan Eloa | Elena Lerman | Anat Warshavsky


אוצרת: מרב סלומון
Curator: Meirav Salomon


ארוע פתיחה: יום שבת, 5.9.15, 20:30

התערוכה תהיה פתוחה החל מה 3.9 ותימשך עד ה 12.9.

לרגל תערוכה זו בלבד תהיה הגלריה פתוחה בשעות מיוחדות:

א-ה 22:00 - 15:00 ו 16:00 - 11:00
ש 22:00 - 11:00



בתערוכת האיורים "חילופי דברים" של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, מציגים המאיירים אלנה לרמן, ענת ורשבסקי ואיתןאלוא - בוגרי המחלקה - שלושה סיפורים חזותיים היוצאים מתחומי המרחב והמקצב של הדפדוף המסורתי בספר, ומתמקמים מחדש בחלל פיזי שאפשר להתהלך בו. יחד בחלל המשותף ובסיוע מספר חוקים שהמציאו, הסיפורים משוחחים זה עםזה, מתגרים זה בזה, ומאתגרים את הקורא/צופה בדרכי קריאה חדשות.

אלנה לרמן וענת ורשבסקי מאיירות טקסטים מקוריים שלהן, ואיתן אלוא מאייר את הסיפור "שמלות כלות" שנכתב ע"י הסופרת שהם סמיט,מתוך קובץ הסיפורים הקצרים "הום סנטר" של הסופרת. התייחסותם של שלושת הסיפורים החזותיים למבנה הפיזי של החלל ולמימדים החדשים שנוצרו בתוכו משפיעה על המבנה הנרטיבי הקלאסי של הסיפור, ומעוררת שאלות הנוגעותלתפקידו, והאופן בו נחווה האיור בפורמט של תערוכה.

בעבודתה של אלנה לרמן מוצגים האיורים על גבי קירות ורצפת החלל בגבולות מטושטשים שאינם ברורים כגבולותיו המוכרים של הדף המודפס. האלמנטים המאוירים של ענת ורשבסקי עשויים קרטון שטוח, אבל בטיפולה של וורשבסקי הם מתעוררים לחיים תלת מיימדיים במרחב הגלריה. איתן אלוא מציג קונצרטינה עצומת מימדים שתלויה מהתקרה, ומדפדפת בין קוראיה במעין היפוך תפקידים, כשהיא מזמינה את הצופה/הקורא להתהלך בין דפיה/דפנותיה בבואם לקרוא את סיפור.


מרב סלומון ראשת מסלול איור בבצלאל ואוצרת התערוכה מוסרת: "הגלריה אינה בהכרח הסביבה הטבעית של האיור; המעבר ממרחב דו מימדי לחלל ארכיטקטוני -Site specific, מציע הזדמנות לחווית צפיה וקריאה שונה בתכלית. כל זאת תוך כדי העמקה במחקר השפה החזותית האישית של כל אחד משלושת המאיירים, ובאופן בו השפות מתלכדות לכדי יצירה חזותית ותוכנית שלמה. כמו גם בתערוכת המחלקה בשבוע האיור 2014 (טל גרנות וניב תישבי ב"מפעל חיים"), מתיחסים היוצרים ביצירתם המקורית, שנעשתה במיוחד לתערוכה, ולחלל הספציפי בו היא מוצגת, למאפיינים ייחודיים של איור בחלל גלריסטי. כך מוגשת לצופה, בפעם השניה, הזמנה לחווית איור יוצאת דופן, מקורית ומרתקת, תוך בחינה ודיון חזותי בסוגיות של קריאות, דיפדוף, נראטיב, ושפה חזותית".

   Eitan Eloa

Elena LermanElena Lerman

Anat Warshavsky

Anat WarshavskyAnat Warshavsky

Eitan Eloa

 

Eitan Eloa

 

  Elena Lerman

Eitan EloaEitan Eloa