Binyamin Gallery: Blog http://www.binyamin-gallery.com/blog en-us (C) Binyamin Gallery (Binyamin Gallery) Mon, 09 Jul 2018 13:45:00 GMT Mon, 09 Jul 2018 13:45:00 GMT קול קורא לתערוכות 2018 http://www.binyamin-gallery.com/blog/2018/1/2018 קול קורא לתערוכות קבוצתיות בגלריה בנימין

 

גלריה בנימין מזמינה אוצרים, אמנים, קבוצות, וסטודנטים מצטיינים להציע תערוכות קבוצתיות מעניינות, מחדשות, ומנומקות. הגלריה פותחת את שעריה ליוזמות מכל סוג, ומעודדת קו מולטי-דיציפלינרי וכן שילוב של ערבי מחול, שירה, פרפורמנס, הרצאות, ועוד במהלך התערוכה, ו/או כרזידנסי שילווה את הגלריה לאורך תקופה. ניתן גם להציע שיתופי פעולה עם אמנים ואוצרים מבין חברי הגלריה.

גלריה בנימין הינה גלריה לא-מסחרית שמנוהלת בשיתופיות על ידי קבוצת אמנים שפועלים כל אחד באופן עצמאי במדיומים שונים, ובנוסף פועלים בתחום היזום, האוצרות והטקסט של תערוכות והפקות אמנות. הגלריה רכשה בשש שנותיה מוניטין מצוין וקהל נאמן, והייתה קרש קפיצה של אוצרים ואמנים רבים וטובים. הגלריה מציעה חלל גדול ויפה בלב הפועם של האמנות בתל אביב; מתחם הסדנאות והגלריות בקריית המלאכה. חזונה של גלריה בנימין הוא להוות גורם משפיע בזירת האמנות העכשווית, וליצור במה ושיח בין חברי הגלריה, אמנים, אוצרים, אנשי תאוריה ומקצועות משיקים, וכמובן הקהל הרחב.

 

הצעות לשנה הקרובה תבחנה עד לתאריך 15.3.2018. ניתן להמשיך ולשלוח הצעות בשוטף.

הנחיות להגשה:

ההגשה במייל ל-binyamin.artgallery@gmail.com בנושא ״הצעה לתערוכה״.

ההצעה תוגש בקובץ פי.די.אף. יחיד ותכלול רשימה של האמנים המשתתפים, תיאור קונספט התערוכה (בין חצי עמוד לעמוד), דימויי עבודות לתערוכה המוצעת, דימויים של עבודות/ תערוכות קודמות, וקורות חיים של המציעים. כמו כן יש להתייחס לנושא האוצרות של התערוכה.

הערות:

תינתן עדיפות לתערוכות של ארבעה אמנים ויותר אולם תישקלנה גם תערוכות-דו מענינות.

הגלריה אינה מעמידה תקציבים להפקת העבודות, שינוען, וביטוחן. 

ישלח אישור טכני על עצם קבלת ההצעה, לפני הדיון בוועדה.

כל ההצעות תענינה. התנצלותנו מראש על הזמן שעשוי לקחת הטיפול בכולן.

נשמח לענות על שאלות באמצעות המייל.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

גלריה בנימין

קריית המלאכה תל אביב - שביל המרץ 5 בנין 7

Website: www.binyamin-gallery.com Email: Binyamin.artgallery@gmail.com

גלריה בנימין Facebook: Binyamin Gallery

]]>
(Binyamin Gallery) ״קול 2018 הגשה קורא״ תערוכות http://www.binyamin-gallery.com/blog/2018/1/2018 Sat, 20 Jan 2018 20:56:49 GMT
קולות קוראים - לאמנים ולאוצרים http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/9/openCalls קול קורא לשותפים-יזמים בגלריה בנימין

לאחר חמש שנים של הצלחה כבמה מרכזית לתערוכות נושא קבוצתיות, ללא שיקולים מסחריים - גלריה בנימין מעוניינת להמשיך לאתגרים חדשים של שיתופי פעולה ניסיוניים, רבתחומיים ובינלאומיים, ולצרף לשם כך מספר חברים חדשים שיהיו שותפים לחזון ולתהליך. אנחנו 11 אמנים, המנהלים בשיתוף שיוויוני את הגלריה, לצד הפעילות העצמאית של כל אחד מאתנו, ואנחנו מחפשים אתכם/ן – אנשי אמנות מעניינים, שבוער בהם/ן ליזום, להוביל ולהשפיע, ושהם/ן בעלי יחסי אנוש טובים, יכולות מוכחות ונכונות להשקיע.

פרטים על הגלריה באתר www.binyamin-gallery.com.

יש לשלוח תיק עבודות (אמנות/ אוצרות/ כתיבה על אמנות) וכן קורות חיים (פרטים אישיים, עיסוק, לימודי אמנות, תערוכות יחיד, תערוכות קבוצתיות, יוזמות ופרויקטים) ל- binyamin.artgallery@gmail.com עם הכותרת ״חברים חדשים״.

 

קול קורא לתערוכות קבוצתיות בגלריה בנימין

גלריה בנימין מזמינה הן אוצרים ותיקים, הן בוגרים של מסלולי לימודי אוצרות והן תלמידים מתקדמים - להציע תערוכות נושא קבוצתיות שתוצגנה בגלריה החל משנת 2017. ועדה מטעם הגלריה תבחר בהצעות שהן מאתגרת ובועטת לטעמה. הגלריה תספק לאוצרים רשת ליווי והפקה יעילה ומשופשפת הכוללת צוותי הקמה, פרוק, עיצוב, פי אר ויעוץ.

גלריה בנימין התחדשה בחלל גדול במתחם האמנות המתפתח קרית המלאכה בתל אביב ולאחר 5 שנים של פעילות מוצלחת ומוניטין מצוין, מגיע לשעריה קהל מבקרים גדול ונאמן וכן קבוצות רבות שמסיירות במתחם. חזונה של גלריה בנימין הינו להיות גורם משפיע בזירת האמנות העכשווית ללא שיקולים מסחריים. המטרה היא ליצור במה ושיח בין חברי הגלריה, אמנים פעילים, אוצרים ואנשי תאוריה - תוך דגש על מתן הזדמנות לאוצרים בתחילת דרכם כתרומה ייחודית לעתיד זירת האמנות בארץ. הגלריה גם מעודדת שיתוף של אמנים בתחילת דרכם לצד אמנים ידועים. הגלריה מנוהלת בשותפות כעמותה ללא מטרות רווח ע״י 10 אמנים ממדיות שונות, פעילים ועצמאים. אתר האינטרנט של הגלריה כולל ארכיון מלא של כל התערוכות שהוצגו בה וכן את אמני הגלריה.

נא לשלוח הצעות למייל הגלריה תחת הנושא ״הצעה לתערוכה״.

על כל ההצעות לכלול:

  • קורות חיים

  • המלצה – רצוי במקרה של העדר כל נסיון רלוונטי

  • הצעה שבנויה ממספר שורות לתאור כללי של נושא התערוכה וחזונה וכן עבודות מרכזיות שיהיו בתערוכה. (אין צורך לבקש אישור של האמן לפני ההצעה, אבל צריך שתהיה סבירות גבוהה לקבל את העבודה ללא מימון מטעם הגלריה)

הערות:

כל ההצעות תעננה. הגלריה מחויבת לסודיות, לא יועברו פרטים מההצעות לשום גורם חיצוני ולא יעשה בהם שימוש ע״י מי מחברי הועדה המטפלת. הבחירה תהיה מותנית גם בפגישת הכרות עם חברי הגלריה. ישנה אפשרות להגיש הצעה בקבוצה אם מדובר בהכרות קרובה ובשיתוף פעולה מובטח. ניתן ליצור קשר במייל לשאלות והתיעצויות.

]]>
(Binyamin Gallery) http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/9/openCalls Mon, 26 Sep 2016 09:44:03 GMT
חברת הגלריה, הצלמת איריס חסיד סגל, בתערוכת סולו מרהיבה - טקסט מאת גלעד מלצר / הגרסה העברית http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/5/tatriz

יוצאות לאור

ראייה סלקטיבית מאפיינת את בני האדם הן כאינדיווידואלים והן כקהילה וכחברה. אנו נוטים שלא להבחין בתופעות, בצורות, בתכנים – ובעיקר באנשים שגורמים לנו אי נחת, פחד וסלידה. הסלקטיביות שבראייה ואי הנחת המלווה אותה אינן מטאפוריות אלא קונקרטיות לחלוטין. העין רואה, אך הדימוי, האדם, התופעה אינם מעובדים או נקלטים. רואים-לא רואים, נראים-לא נראים.

לכל אדם, לכל חברה יש מרחבי עיוורון משלהם. בישראל, לעיוורון הגדול ביותר קוראים ערבים.

למרות ההתעקשות שלא לראות אותם – או לראותם רק חלקית בתפקידים מסוימים ומסומנים - הם והן כאן. במילה "כאן" אין כוונתי ליישובים המבודלים או למה שמכונה "ערים מעורבות" כמו חיפה, עכו, יפו, או ירושלים, אלא לאותם ערבים המתגוררים ועובדים בכל מקום כאן, בישראל. ושגם הם בשר מבשרה של החברה הישראלית.

למשל, הם ברמת אביב, שכונת מגוריה של איריס חסיד, שאחד ממרכזיה החשובים הוא כמובן האוניברסיטה. חסיד, שעבודותיה בעשור האחרון מתמקדות בעולמן של ילדות, מתבגרות ונערות, ממקדת הפעם את עדשת המצלמה שלה באותן "נשים צעירות" אשר בדרך כלל אנו מפנים את מבטנו מהן והלאה: ערביות צעירות המותקות מהסביבה בה גדלו, מההגנות (לעתים הגנות יתר) של המשפחה, הקהילה, המסורת, והן מתגוררות באחד האזורים הנחשבים לסמלה המובהק של האליטה היהודית בארץ. הן עובדות בקניון הגדול בשכונה ובמסעדות, לומדות באוניברסיטת תל אביב, ובשעות הפנאי שלהן מתכנסות בגינות הציבוריות, מבלות במקומות הבילוי בשכונה, במעונות הסטודנטים ובדירות שהן שוכרות.

לא קל היה לאיריס חסיד לזכות באמונן של הצעירות הללו, לקבל את הסכמתן להצטלם. סמר, שבדיוק סיימה את לימודי קולנוע וטלוויזיה, שסייעה לחסיד לרכוש את אמונן, מספרת: "בהתחלה, כשהגעתי לרמת אביב הרגשתי כאילו אני בחוץ לארץ. חשתי תחושת חופש מלווה בזרות. עד אז הישראלים-יהודים היחידים שפגשתי (למעט חברי משפחה) היו במהלך קניות בנצרת עילית, וכדי להרגיש מחוברים ולא זרים יצרנו לעצמנו קהילה קטנה משלנו ברמת אביב."

חסיד, שהחלה לצלם סדרה זו לפני למעלה משנתיים מתייחסת גם למה שלא ניתן להמחיש ולראות בתצלומים. למשל, היא מספרת על הימים של מבצע "צוק איתן", או על התקופה שבאה מיד אחרי בחירות 2015, שייזכרו אולי בעיקר בגלל קריאתו של ראש הממשלה ביבי נתניהו – "הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות." באותם ימים נוצר נתק בין חסיד לבין הצעירות הערביות, אך למרות שהמציאות הפוליטית מפוררת שוב ושוב את האפשרות לתקשורת, מצאו חסיד והנערות את הדרכים לחזק את האמון ביניהן ולאפשר לה להיות נוכחת בשגרת חייהן ולהנכיח את עולמן.

עולמן של הצעירות ברמת אביב הוא עולם של בין- לבין. זהו עולם שמתקיים בתקופת הלימודים, מההגעה במוצאי שבת עם מזוודה קטנה ועד יום חמישי בערב כשהן חוזרות למשפחותיהן המתגוררות לרוב, ביישוב הומוגני-ערבי. זהו עולם שבין מסורת עם רצף רב שנים לבין חיפוש דרך עצמאית, קול, מבע, אופנה והתנהלות אישיים. זהו עולם המונע בין הדחף להיות "מי שאת" לבין הספק והחרדה שהזהות הזאת – צעירה ערבייה בעיר יהודית – מזמנת חיכוך יומיומי עם גזענות, חשדנות, ומהווה פוטנציאל לאיום ואף לאלימות. כפי שמגדירה זאת חסיד, "מצד אחד יש באוויר תחושה של שינוי, של רנסנס, ומצד שני חשכה" .

כצלמת, איריס חסיד מתעקשת לתור אחר האור. היא מצלמת דיוקנאות של הצעירות אשר מצדן לומדות להשיל את הבושה הבוסרית ולהיפטר מהדחף "לעשות הצגות למצלמה". בדומה לצעירות היהודיות שבטחו בחסיד ואפשרו לה לצלם אותן במהלך השבועות שקדמו לגיוסן או בהכנות לטקסי הנעורים שלהן, גם הסטודנטיות הערביות – שכנותיה – בוטחות בה ומאפשרות לה לצלם אותן במפגשים החברתיים שלהן, כשהן מתכנסות בדירותיהן השכורות או ברחבי שכונת מגוריהן החדשה. הן מאפשרות לה לצלם את "הקירות" שבחדריהן הפרטיים, שם הן יוצרות קולאז' של עולמן.

את התערוכה, " תטריז לעתיד," אפשר לראות כהמשך ישיר של תצלומי הקירות. קיר ועוד קיר, דיוקן ועוד דיוקן, מפגש ועוד מפגש, של אלו שלימדנו את עצמנו לא לראות, זאת על אף שהן חלק בלתי נפרד ממרקם חיינו היומיומי במה שפעם, עד לא מזמן, היה הכפר שייח' מוניס.

גלעד מלצר, חורף 2016

]]>
(Binyamin Gallery) http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/5/tatriz Tue, 24 May 2016 08:16:06 GMT
קול קורא להשתתפות בסדנת קומיקס מישושי בגלריה בנימין // 18-20.4.16 http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/4/workshop1

]]>
(Binyamin Gallery) http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/4/workshop1 Thu, 07 Apr 2016 12:12:27 GMT
About the exhibition - Split Ends http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/about-the-exhibition קצוות מפוצלים  | Split Ends
אדר גולדפרב, דור זליכה לוי, דור שרון, הדסה כהן, זוודיתו יוסף סרי, מאשה רובין, נגה יודקוביק-עציוני
Adar Goldfarb, Dor Saron, Dor Zlekha Levy, Hadassa Cohen, Masha Rubin, Noga Yudkovik-Etzioni, Zaudito Yosef Seri
אוצרות: דינה לוי ורבקה קוה   |   Curating: Rivka Kave & Dina Levy 

The artists in this exhibition are concerned with identity and place. Their very being becomes clouded when influences – ancestral as well as environmental – penetrate and demand recognition. Some of the Artists immigrated as children, others were born in Israel, a first generation or more. Yet – even after several generations of melding – we are still exposed to a gaze that labels us according to color, facial attributes, last names and accent.
The exhibition – in which all Artists belong to the same social group - presents a broad range of symbols and signs. It brings to the surface questions about seeking and yearning, influences, the possibility of choosing an identity,  holding on to stereotypes, about identity in Israel versus Europe today and Europe tomorrow and finally, the exhibition itself as a possible bridge.
Hadassa Cohen is concerned with phonetics and rhythm, inside and out. Roof tiles are wrapped in a tablecloth and a Swiss Artist recites in Hebrew. Her work, as a Canadian-born to a family that immigrated their from France and originates in Morocco, is dominated by alienation.
Dor Sharon shines a light on the trend of “localizing” names of plants and their related folk tales. The question of belonging roams above the kibbutz that was his home, his German passport from his father’s side and his Levantine appearance from his mother’s side.
Zaudito Yosef Seri uses traditional Ethiopian cloth and oscillates between white and black colors using plaster and charcoal, having a familiar smell – the only memory she has from there. She chose the local, but any stranger’s gaze marks her as “black”.
Dor Zlekha Levy performs digital manipulations that take us through three generations of Jewish-Arabic music Divas, for him a built-in part of being Israeli – certainly after the Friday afternoon Arabic movie that was a ritual in many homes.
Noga Yudkovic-Etzioni uses an image of her grand mother’s pearl necklace to mark a path and to connect the generations. She is committed to pass on to her children the family memory that is linked to the Holocaust and to the bereavement of the Israeli wars. 
Adar Goldfarb brings together daily objects and brings them to life using loose low-tech mechanics. He uses humor to track his father’s sense of disconnectedness after immigrating in his youth from Argentine.
Masha Rubin, Russian-born, plants scenes in the scenery. She photographs in Israel but obfuscates any specifics of location to create another place; sometimes another world.

]]>
(Binyamin Gallery) http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/about-the-exhibition Sat, 12 Mar 2016 07:00:44 GMT
קצוות מפוצלים - על התערוכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/text קצוות מפוצלים | Split Ends

 

אדר גולדפרב, דור זליכה לוי, דור שרון, הדסה כהן, זוודיתו יוסף סרי, מאשה רובין, נגה יודקוביק-עציוני

Adar Goldfarb, Dor Saron, Dor Zlekha Levy, Hadassa Cohen, Masha Rubin, Noga Yudkovik-Etzioni, Zaudito Yosef Seri

אוצרות: דינה לוי ורבקה קוה | Curating: Rivka Kave & Dina Levy

 

האמנים בתערוכה עסוקים בשאלות של זהות ומקום. המהות של כל אחד מהם מתערפלת כאשר מיני השפעות - משפחתיות וסביבתיות - חודרות ודורשות הכרה. חלקם עלו לארץ בילדותם, והאחרים נולדו בארץ, דור ראשון ויותר. ועדיין - אחרי כמה דורות של עירבובים – אנחנו חשופים למבט שמחפש לתייג לפי צבע, תווי פנים, שם משפחה, מבטא.

 

התערוכה – שניתן כיום לשייך את האמנים המשתתפים בה לאותו פלח באוכלוסיה - פורסת קשת רחבה של סמלים וסימנים. היא מציפה שאלות על חיפוש וגעגוע, על השפעות, על האפשרות לבחור את הזהות, על שימור סטריאוטיפים למרות המציאות המעורבת, על מנעד הזהויות לעומת אופצית כור ההיתוך ההגמוני, על שאלות של זהות בישראל לעומת אירופה של היום ואירופה של מחר ועל מצרף העבודות כהצעה לגשר.

 

הדסה כהן עוסקת בפונטיקה ובמקצב, בפנים וחוץ. מפת השולחן עוטפת רעפים ואמנית שוויצרית מקריאה בעברית. הזרות שולטת בעבודתה, כמי שנולדה בקנדה למשפחה שהיגרה מצרפת ומקורה במרוקו.

דור שרון מאיר זרקור על מגמת ה״גיור״ של שמות צמחים בארץ ושל אגדות עמים שניקשרו בהם. שאלת השייכות מרחפת מעל הקיבוץ שהיה ביתו, הדרכון הגרמני מבית אביו והחזות הלבנטינית מבית אמו.

זוודיתו יוסף סרי משתמשת בבד המסורתי האתיופי ועוברת בין צבעי הלבן והשחור בעזרת הגבס והפחם, זה שריחו הוא הזיכרון היחידי שלה משם. היא בחרה במקומי אך כל מבט זר עושה אותה ״שחורה״.

דור זליכה לוי מפעיל מניפולציות דיגיטליות שמטלטלות אותנו בין שלושה דורות של דיוות מהמוסיקה היהודית-ערבית, שהיא מבחינתו חלק מובנה בישראליות – וודאי אחרי מוסד סרט הערבית של ימי שישי.

נגה יודקוביץ-עציוני משתמשת בדימוי שרשרת הפנינים של סבתה כדי לסמן תוואי וכדי לחבר בין הדורות. היא מחויבת להעביר לילדיה את הזכרון המשפחתי שקשור בשואת העם היהודי ובשכול מלחמות ישראל.

אדר גולדפרב מחבר יחדיו חפצים מצויים ומפיח בהם חיים באמצעים של מכניקת לואו-טק פרומה. הוא מתחקה בהומור אחר חוויות התלישות של אביו שעלה בצעירותו מארגנטינה.

מאשה רובין שנולדה ברוסיה שותלת סצנות בנוף. היא מצלמת בארץ אולם באמצעות טישטוש של סימני המקום - היא בוראת מקום אחר; לפעמים עולם אחר.

 

]]>
(Binyamin Gallery) אדר גולדפרב דור הדסה זוודיתו זליכה יודקוביק-עציוני יוסף כהן לוי מאשה נגה סרי קבוצתית רובין שרון תערוכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/text Sat, 12 Mar 2016 06:56:39 GMT
קצוות מפוצלים תערוכה חדשה בגלריה בנימין http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/invite

]]>
(Binyamin Gallery) אדר גולדפרב דור הדסה זוודיתו זליכה יודקוביק-עציוני יוסף כהן לוי מאשה נגה סרי קבוצתית רובין שרון תערוכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/3/invite Sat, 12 Mar 2016 06:52:34 GMT
קול קורא לאוצרות בגלריה בנימין http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/1/openCall קול קורא לאוצרות בגלריה בנימין 

 

גלריה בנימין מתחדשת בחלל חדש, מרכזי וגדול וממשיכה בשוטף לקבל הצעות מאוצרים לתערוכות נושא מאתגרות.

 

בנוסף: גלריה בנימין גאה להודיע על המשך פרויקט הטרילוגיה שהחל בשנת 2015. זו השנה השניה לפרויקט שמטרתו לאפשר לאוצרים ליצור סדרת תערוכות המתפתחות מאחת לשניה, סדרה נועזת, היכולה להעמיק בנושאיה ואף להגיב בזמן אמת לאקטואלי.

גלריה בנימין מזמינה אוצרים ותיקים, בוגרים של מסלולי לימודי אוצרות וכן גם תלמידים מתקדמים - להציע סדרה בת שלוש תערוכות שתעלנה בגלריה בשנת 2016. על התערוכות להיות קבוצתיות עם קו נושאי שמתפתח מהאחת לשניה. ועדה מטעם הגלריה תבחר בהצעה המאתגרת והבועטת ביותר לטעמה. הזוכה יעלה/תעלה לאורך השנה את סדרת התערוכות עם קרדיט בלעדי ועם רשת ליווי והפקה יעילה ומשופשפת הכוללת צוותי הקמה, פרוק, עיצוב, פי אר, יעוץ ופיקוח. הוא/היא גם יזכה/תזכה למענק שנתי על סך 3000 ש״ח.

חזונה של גלריה שיתופית בנימין הינו להיות גורם משפיע בזירת האמנות העכשווית ללא שיקולים מסחריים. המטרה היא ליצור במה ושיח בין חברי הגלריה, אמנים פעילים, אוצרים ואנשי תאוריה - תוך דגש על מתן הזדמנות לאוצרים בתחילת דרכם כתרומה ייחודית לעתיד זירת האמנות בארץ. הגלריה מקפידה על עידוד שיתוף של אמנים בתחילת דרכם לצד אמנים ידועים. הגלריה ממוקמת בדרום תל אביב ומנוהלת בשותפות כעמותה ללא מטרות רווח ע״י 10 אמנים ממדיות שונות, פעילים ועצמאים. הגלריה הוקמה במרץ 2011 וכבר רכשה לה קהל מבקרים נאמן הולך וגדל וחשיפה נרחבת ומפרגנת בעיתונות. אתר הגלריה מציג את אמני הגלריה וכולל ארכיון מלא של כל התערוכות.

נא לשלוח הצעות למייל הגלריה תחת הנושא ״הצעה לטרילוגיה 2016״. על כל ההצעות להישלח עד ה- 15.1.2016

binyamin.artgallery@gmail.com

על כל ההצעות לכלול:

  • קורות חיים

  • המלצה (חשוב במקרים של העדר כל ניסיון רלוונטי)

  • הצעה שבנויה ממספר שורות לתאור כללי של קו הסדרה וחזונה, מספר שורות על כל אחת מהתערוכות בסדרה וכן, כמה עבודות מרכזיות שיהיו בכל תערוכה.

הערותכל ההצעות תעננה עד 1.3.16. הגלריה מחויבת לסודיות, לא יועברו פרטים מההצעות לשום גורם חיצוני ולא יעשה בהם שימוש ע״י מי מחברי הוועדה המטפלת. הבחירה תהיה מותנית גם בפגישת הכרות עם חברי הגלריה. ישנה אפשרות להגיש הצעה בקבוצה בתנאי שמדובר בהכרות קרובה ובשיתוף פעולה מובטח.

אנא שימו לב: הגלריה ממשיכה במקביל לקבל הצעות שוטפות לתערוכות קבוצתיות בודדות וגם שומרת לה זכות לפנות לבעלי ההצעות שלא זכו – ולהציע להם להציג תערוכה אחת מסוימת מתוך הסדרה שהציעו, בלי קשר לזכייה במענק החד פעמי הנדון.

 

]]>
(Binyamin Gallery) http://www.binyamin-gallery.com/blog/2016/1/openCall Sat, 02 Jan 2016 11:19:56 GMT
תערוכה ראשונה של גלריה בנימין במשכנה החדש בקרית המלאכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2015/10/B חברי הגלריה נירגשים לקראת החלל החדש המוגדל והיפה 

התערוכה הראשונה תהיה השניה בסדרה של הטרילוגיה הזוכה לשנת 2015

 / ABC
נוף בשלושה חלקים 

Landscape in three parts

 

 
 
פתיחה ביום חמישי 22.10.2015, בשעה 20:00 

 

נעילה ב- 21.11.2015

 

אמנים משתתפים: יודה בראון, גלעד ברעם, פבל וולברג, דניאל זיני ויאיר מוס, עמאר יונס, דניאל קיצ'לס

 

Participating Artists:  Gilad Baram, Yuda Braun, Daniel Kiczales,  Pavel Wolberg, Ammar Younis, Danielle Zini & Yair Moss

 

 

אוצרות: תמר אייזן גולדשטיין, סיון פיינזילבר-יורן  | Curators:  Tamar Eisen Goldstein, Sivan Finesilver Yuran 

 

 

במסגרת השאיפה לתת במה לאוצרים/ות בתחילת דרכם מוציאה גלריה בנימין מידי שנה קול קורא להצעות לסדרה בת שלוש תערוכות בעלות קו נושא מתפתח. זוהי התערוכה השניה מתוך הטרילוגיה ABC, הטרילוגיה הזוכה השנה. 

הטרילוגיה ABC, ששמה נגזר מהאותיות המסמנות את חלוקת השטחים בהסכמי אוסלו, מציגה פוליפוניה של מבטים פוליטיים ותרבותיים בישראל על מגוון הקשת הפוליטית. כיצד הסכסוך הפוליטי מותיר את רישומיו על הנוף ועל החברה הישראלית? איך הוא מיוצג על ידי הצדדים הפוליטיים השונים? מה נסתר, מה גלוי ומי רואה מה?  

התערוכה השנייה בטרילוגיה - B - עוסקת בנוף האנושי של הסכסוך. במובן מסוים אפשר לראות אותה כתערוכת אופנה: לבוש, תחפושת, מסכה, פוזה. הפגנה בשיח ג'ראח מצטלמת כבלוג אופנה, רוקיסט ומואזין נפגשים בג'ם סשן בעיסאוויה, מופע פרובוקטיבי של חייל צבוע לבן המסתובב בשטחים, צילום עיתונאי חושף את הנוף המתחפש למשהו אחר, והאייקון הפלסטיני של החמור המקומי בתפקיד אתנחתא קומית במציאות מורכבת.

התערוכה כוללת עבודות וידאו, צילום דיגיטלי, מיצב וצילום.

 

 דניאל קיצ'לס. השליח, 2011. וידאו חד ערוצי, 17:18 דקות

גלעד ברעם. שיק ג'ראח, אוריין ברקי. 2011-2009. צילום דיגיטלי

פבל וולברג. חברון (פורים), 2010. הדפסת דיו, 90*60 ס"מ

 Alexander Janetzkoיודה בראון. חייל לבן, 2013-2009. מיצב. צלם:  

עמאר יונס. קבוצה של ילדים והחמור עתריס, 2010. צילום דיגיטלי, הדפסה צבעונית, 70*50 ס"מ

 
 
Yuda BraunYuda BraunWhite Soldier, performance
Photography: Alexander Janetzko
Yuda BraunYuda BraunWhite Soldier, performance
Photography: Alexander Janetzko
Pavel WolbergPavel Wolberg Ammar YounisAmmar Younis Gilad BaramGilad Baram Daniel KiczalesDaniel Kiczales
]]>
(Binyamin Gallery) קבוצתית תערוכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2015/10/B Sun, 18 Oct 2015 16:51:02 GMT
תערוכה חדשה בגלריה - חילופי דברים http://www.binyamin-gallery.com/blog/2015/9/ExchangeThings

איתן אלוא | אלנה לרמן | ענת ורשבסקי
Eitan Eloa | Elena Lerman | Anat Warshavsky


אוצרת: מרב סלומון
Curator: Meirav Salomon


ארוע פתיחה: יום שבת, 5.9.15, 20:30

התערוכה תהיה פתוחה החל מה 3.9 ותימשך עד ה 12.9.

לרגל תערוכה זו בלבד תהיה הגלריה פתוחה בשעות מיוחדות:

א-ה 22:00 - 15:00 ו 16:00 - 11:00
ש 22:00 - 11:00



בתערוכת האיורים "חילופי דברים" של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, מציגים המאיירים אלנה לרמן, ענת ורשבסקי ואיתןאלוא - בוגרי המחלקה - שלושה סיפורים חזותיים היוצאים מתחומי המרחב והמקצב של הדפדוף המסורתי בספר, ומתמקמים מחדש בחלל פיזי שאפשר להתהלך בו. יחד בחלל המשותף ובסיוע מספר חוקים שהמציאו, הסיפורים משוחחים זה עםזה, מתגרים זה בזה, ומאתגרים את הקורא/צופה בדרכי קריאה חדשות.

אלנה לרמן וענת ורשבסקי מאיירות טקסטים מקוריים שלהן, ואיתן אלוא מאייר את הסיפור "שמלות כלות" שנכתב ע"י הסופרת שהם סמיט,מתוך קובץ הסיפורים הקצרים "הום סנטר" של הסופרת. התייחסותם של שלושת הסיפורים החזותיים למבנה הפיזי של החלל ולמימדים החדשים שנוצרו בתוכו משפיעה על המבנה הנרטיבי הקלאסי של הסיפור, ומעוררת שאלות הנוגעותלתפקידו, והאופן בו נחווה האיור בפורמט של תערוכה.

בעבודתה של אלנה לרמן מוצגים האיורים על גבי קירות ורצפת החלל בגבולות מטושטשים שאינם ברורים כגבולותיו המוכרים של הדף המודפס. האלמנטים המאוירים של ענת ורשבסקי עשויים קרטון שטוח, אבל בטיפולה של וורשבסקי הם מתעוררים לחיים תלת מיימדיים במרחב הגלריה. איתן אלוא מציג קונצרטינה עצומת מימדים שתלויה מהתקרה, ומדפדפת בין קוראיה במעין היפוך תפקידים, כשהיא מזמינה את הצופה/הקורא להתהלך בין דפיה/דפנותיה בבואם לקרוא את סיפור.


מרב סלומון ראשת מסלול איור בבצלאל ואוצרת התערוכה מוסרת: "הגלריה אינה בהכרח הסביבה הטבעית של האיור; המעבר ממרחב דו מימדי לחלל ארכיטקטוני -Site specific, מציע הזדמנות לחווית צפיה וקריאה שונה בתכלית. כל זאת תוך כדי העמקה במחקר השפה החזותית האישית של כל אחד משלושת המאיירים, ובאופן בו השפות מתלכדות לכדי יצירה חזותית ותוכנית שלמה. כמו גם בתערוכת המחלקה בשבוע האיור 2014 (טל גרנות וניב תישבי ב"מפעל חיים"), מתיחסים היוצרים ביצירתם המקורית, שנעשתה במיוחד לתערוכה, ולחלל הספציפי בו היא מוצגת, למאפיינים ייחודיים של איור בחלל גלריסטי. כך מוגשת לצופה, בפעם השניה, הזמנה לחווית איור יוצאת דופן, מקורית ומרתקת, תוך בחינה ודיון חזותי בסוגיות של קריאות, דיפדוף, נראטיב, ושפה חזותית".

   Eitan Eloa

Elena LermanElena Lerman

Anat Warshavsky

Anat WarshavskyAnat Warshavsky

Eitan Eloa

 

Eitan Eloa

 

  Elena Lerman

Eitan EloaEitan Eloa

]]>
(Binyamin Gallery) קבוצתית תערוכה http://www.binyamin-gallery.com/blog/2015/9/ExchangeThings Sat, 12 Sep 2015 10:11:55 GMT